خانه / کنکور سراسری / زبان تخصصی / کنکور زبان چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

کنکور زبان چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

در این مقاله تلاش می کنم تا با توجه به تعداد زیاد متقاضی تحصیل در رشته زبان، کنکور زبان را به طور کامل برای شما تشریح کنم تا با دید باز و اطلاعات کامل به مطالعه برای کنکور این رشته بپردازید.

بنابراین بودجه بندی آزمون زبان تخصصی و منابع لازم برای کنکور رشته زبان را در اختیار شما می گذارم.😍

لازم به ذکر است که داوطلبان رشته های مختلف همگی می توانند برای کنکور زبان ثبت نام کنند و به عنوان یکی از گزینه های شناور در کنکور سراسری است.

دو گروه متقاضی برای این رشته وجود دارند که گروه اول معمولا موفق تر عمل می کنند.

1- گروه اول کسانی هستند که از ابتدا با هدف فقط برای قبولی در بهترین دانشگاه های این رشته تلاش می کنند و تمام تمرکز خود را به مطالعه دروس عمومی و زبان تخصصی اختصاص می دهند و به دروس دیگر توجه ندارند و با برنامه ریزی و هدف گذاری از پیش تعیین شده برای شرکت در این آزمون تلاش می کنند.

اغلب این افراد کسانی هستند که از سال های گذشته کلاس زبان رفته اند و با فنون زیادی در بخش های مختلف آشنا هستند و به فکر ارتقا توانایی ها و درصد خود در آزمون هستند.

2- گروه دوم متقاضیانی هستند که در کنکورهای رشته های دیگر مانند تجربی، ریاضی وغیره شرکت دارند ولی به اجبار در این آزمون نیز شرکت می کنند تا شانس قبولی خود را امتحان کنند. این داوطلبان نگران هستند که در رشته اصلی خود موفق نخواهند بود.

دفترچه های کنکور زبان تخصصی

متقاضیان شرکت در کنکور زبان با دو دفترچه در روز آزمون روبه رو خواهند شد.

این دفترچه مانند سایر رشته ها شامل چهار درس عمومی ( زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی ) می باشد که از سوال 1 تا 100 شماره گذاری دارد و به طور متوسط برای هر درس 19 دقیقه فرصت پاسخ گویی دارید یعنی حدود 75 دقیقه برای کل آزمون.

بعد از پایان زمان آزمون عمومی نوبت به دفترچه زبان تخصصی خواهد رسید و با توجه به اینکه داوطلبان از کدام زیر گروه هستند به سوالات مرتبط و تخصصی با رشته زبان خارجی خود پاسخ خواهند داد.

در دفترچه زبان تخصصی 70 سوال مطرح خواهد شد که در قالب شش بخش می باشد که برای شما توضیح خواهم داد و باید به بودجه بندی آن دقت کنید.

برای موفق شدن در آزمون زبان انگلیسی تخصصی شما نیاز به دانش و اطلاعاتی فراتر از کتاب های درسی و زبان انگلیسی عمومی دارید. یکی از نگرانی های داوطلبان این رشته سردرگمی در منابع آزمون و روش مطالعه برای این رشته می باشد.

همانطور که می دانید در بخش گرامر باید سرفصل هایی فراتر از کتاب های دبیرستان را یادبگیرید و بر روی آن ها تمرین کنید. سوال های سال های گذشته رشته زبان خود راهنمای بسیار خوبی برای این سرفصل ها خواهد بود. در پایان به شما راهنمایی خواهم کرد که بهترین منبع برای موفقیت در این بخش کدام کتاب ها می باشد.

آموزش گرامر زبان تخصصی
درس نامه به همراه جدیدترین سوالات چهارگزینه گرامر زبان تخصصی😍

در بخش واژگان، شما باید علاوه بر یادگیری متون کتاب های درسی عمومی، منابع معرفی شده از طرف سازمان سنجش و آزمون های سال های قبل این رشته را به طور کامل مطالعه کنید. مهم ترین بخش آزمون زبان تخصصی بر پایه دامنه واژگانی شما است و نباید از این موضوع غافل شوید.

یادگیری واژگان با یک یا دوبار خواندن امکان پذیر نیست. یادگیری نیاز به تمرین و تکرار و برنامه منظم دارد تا فراموش نشوند و ملکه ذهن شما باشند. به زودی واژه نامه های زبان تخصصی خوب را به شما معرفی خواهم کرد تا نیمی از راه را طی کرده باشید.

در قسمت زیر لینک یکی از بهترین واژه نامه های زبان تخصصی را برای شما گذاشتم و امیدوارم کلی برای شما مفید باشد

واژگان زبان تخصصی، کنکور زبان
کلمات زبان تخصصی

بخش جمله سازی در حقیقت ترکیبی از نکات گرامری از سر فصل های مختلف است. باید با تمرین به سرعت متوجه گزینه ای که ساختار درست دارد بشوید و یا با حذف گزینه های اشتباه به گزینه درست برسید. یکی از سرفصل هایی که در این بخش زیاد به کار می رود درس جابجایی در گرامر تخصصی است .

بخش کاربردهای زبانی شامل مکالمه بین دو یا چند نفر است که بسیاری از جواب ها تکراری سال های قبل می باشد. البته که همه آن ها در جزوه زبان تخصصی که در دسترس قرار گرفته است.😍

کاربردهای زبانی زبان تخصصی
نمونه سوالات بخش کاربردهای زبانی کنکورهای رشته زبان انگلیسی و زبان تخصصی

بخش کلوز تست زبان تخصصی بر خلاف ظاهر طولانی و دشوار گاهی ساده تر هستند و می توان نمره خوبی در این بخش گرفت اگر و فقط اگر به اندازه کافی تمرین کرده باشد و تکنیک های آن را بدانید. یکی از جزوات کامل به همراه ترجمه برای این بخش را به شما معرفی میکنم.

کلوز تست
جزوه تمرین کلوز تست برای کنکور زبان

بخش درک مطلب هم که دشوارترین و زمانبرترین بخش آزمون است. باید به آن توجه خاص داشت زیرا تفاوت اصلی داوطلبان در این بخش است و باید با یادگیری روش ها و دیدن فیلم های آموزشی در این بخش هم سربلند بیرون بیایید. در کنکور 1400 شاهد این بودیم که به جای سه درک مطلب دو تا دادند. درک مطلب دومی تعداد سوال زیادی داشت که به همه استرس داد.

کتاب تمرین درک مطلب با پاسخ تشریحی جهت همه آزمون های زبان انگلیسی

پاسخ من صد در صد است. باید برای شرکت در این آزمون ها تصمیم جدی داشته باشید. لازمه آن رسیدن به سرفصل ها و آزمون دادن برای ارزیابی است و نه فقط صبح بیدار شدن و استرس به خود، خانواده و بی نتیجه ماندن یکسال تلاش.

آزمون های آزمایشی استاندارد به شما کمک می کنند تا نه تنها با فرم و شکل سوالات آشنا شوید بلکه نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. بعد برای رفع مشکلات در بخش هایی که ضعیف هستید اقدام کنید. این آزمون ها باید تحلیل و رفع اشکال شوند و فقط صرف حضور در آزمون برای شما کافی نیست.

 کنکور زبان خارجی هرگز منبع روشن و دقیقی نداشته است. بهترین منبع کنکورهای برگزار شده این رشته می باشد. البته که از طرف سازمان سنجش کتاب  New Bridging the Gap   توصیه شده ولی این کتاب اصلا برای آزمون کافی نخواهد بود.

کتاب دیگری که خواندن آن خالی از لطف نیست و به داوطلبان رشته زبان پیشنهاد می کنم کتاب معروف 504 واژه ضروری می باشد. کتاب آن به همراه ترجمه با تصاویر به روز شده رنگی و جذاب در قسمت محصولات سایت موجود است. همچنین از طریق کلیک روی تصویر زیر قابل تهیه است .

کتاب های تستی و آموزشی در بازار هم می توانند به شما کمک کنند که مشاوران اشتباها فقط یکی دو عدد را معرفی می کنند که اصلا ربطی به کنکور زبان ندارد و فقط داوطلبان هزینه می کنند و پورسانت به جیب برخی می رود.

جزوه ای که تیم ما با نظارت استاد کیاوش فراهانی تهیه کرده از طریق قسمت محصولات سایت و یا کلیک روی تصویر زیر قابل دسترس می باشد. اگر با اشکال برخورد کردید یا نیاز به راهنمایی داشتید ، می توانید از طریق چت باکس سایت یا گذاشتن پیام در واتس اپ در پشتیبانی سایت بپرسید.

آموزش گرامر زبان تخصصی
درس نامه به همراه جدیدترین سوالات چهارگزینه گرامر زبان تخصصی

دانش آموزان قوی و یا کسانی که روی جزوات معرفی شده تسلط پیدا کردند باید ارزیابی خو را آغاز کنند. بهترین منبع برای ارزیابی سوالات کنکور سال های گذشته زبان تخصصی است. برای اولین بار در کشور این مجموعه را برای شما جمع آوری کرده ایم.

سوالات کنکور سراسری زبان تخصصی
مجموعه سوالات کنکور سراسری زبان تخصصی با پاسخ تشریحی کامل ( مهم ترین منبع مطالعاتی رشته زبان )

نتیجه گیری:

در پایان به شما دوستان می گویم که بدون برنامه ریزی و مطالعه و تمرین زیاد شانس قبولی در دانشگاه های برتر رشته زبان را نخواهید داشت و باید به طور بسیار جدی و تمرین زیاد روی منابع متفاوت برای آن آماده باشید زیرا رقابتی بسیار سنگین در انتظار است.

جهت ارتباط با استاد فراهانی برای رفع اشکال یا تهیه سایر جزوات زبان تخصصی می توانید از طریق تلفن پشتیبانی و یا به آدرس های زیر در صفحه اینستاگرام و یوتوب مراجعه کنید و سوالات خود را برای زبان تخصصی با ما در میان بگذارید.

اینستاگرام
youtube logo 2
کانال ما در یوتوب را دنبال کنید
خودم 4
کلاس های آنلاین زبان تخصصی، آیلتس، سلپیپ و مکالمه با استاد فراهانی ( تماس با پشتیبانی )

درباره ادمین زبان انگلیسی

بیست و یک سال سابقه آموزشی, تالیف بیش از 28 عنوان کتاب رسمی و نوشتن 200 مقاله زبان انگلیسی سطوح مختلف.

حتما ببینید

افعال حسی

افعال حسی افعالی هستند که نشان دهنده حواس پنج گانه هستند که به وسیله آن …

2 نظرات

  1. سلام استاد خسته نباشید و تشکر میکنم از نکات خوب سایت برا راهنمایی ما دانش آموزان. من از استان کرمان هستم و میخوتهم رشته زبان انگلیسی در دانشگاه بخوانم. آیا جزوات سایت برای قبولی من در دانشگاه سراسری کافی است یا باید کتاب های دیگری را نیز تهیه کنم. مرسی از راهنمایی.

    • درود بر شما دوست عزیز مطالعه جزوات زبن تخصصی وب سایت چند ماه زمان خواهد برد. بعد از آن به پشتیبانی سایت پیامک دهید تا شما را به مرحله بعدی برسانیم. فعلا نیازی به تهیه هیچ کتابی نیست. گرامر و واژگان زبان تخصصی را در ابتدا تمام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

youtube logo 2
صفحه یوتوب ما را دنبال کنید.
error: Content is protected !!