خانه / سفرنامه ها / آبشار نیاگارا ( Niagara Falls )

آبشار نیاگارا ( Niagara Falls )

یکی از روزهای آخر سفر خود در کانادا را به بازدید از یکی از عجایب جهان یعنی آبشار نیاگارا اختصاص دادم. بد نیست تا با هم اطلاعاتی در مورد این آبشار بخوانیم و بعد نگاهی مختصر به این روز از سفر من بداشته باشیم. در پایان هم فیلمی از این محل در یوتوب و کانال آپارات قرار دادم تا از نزدیک با این منطقه آشنا شوید.

تاریخ آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا منطقه ای با قدمت 12300 سال در حال ساخت، یک شگفتی طبیعی است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. تاریخچه آبشار نیاگارا به هزاران سال پیش باز می گردد، به عصر یخبندان، زمانی که سیلاب های بزرگ آب از ذوب یخ ها خارج شد و به رودخانه ای که امروزه به نام رودخانه نیاگارا شناخته می شود، تخلیه شد.

تصویری پانارومیک از دو آبشار نیاگارا

شکل گیری آبشار نیاگارا

از نظر زمین شناسی، آبشار نیاگارا بسیار جوان است. حدود 12000 سال پیش، آب بر روی لبه اسکارپمنت نیاگارا – یک شیب تند که از شرق/غرب از نیویورک تا انتاریو، میشیگان، ویسکانسین و ایلینوی می‌گذرد، فرو رفت. از آنجایی که این صخره به صخره‌ای معروف است که رودخانه نیاگارا در آبشار نیاگارا از آن سرازیر می‌شود، آن را اسکارپم نیاگارا نامیدند.

شکل گیری آبشار نیاگارا روندی کند بود که هنوز هم ادامه دارد. یخ زدگی و ذوب سالانه رودخانه نیاگارا سنگ های زیر سطح را از بین می برد و فرسایش تدریجی و ریزش سنگ های دوره ای به طور پیوسته آبشار نیاگارا را به سمت بالادست حرکت می دهد. با این حال، تأثیرات مدرن باعث شده است که آبشار با سرعت کمتری از بین برود. کارهای اصلاحی برای حفظ آبشار انجام شده است و حجم آب با انحراف برای نیروی برق آبی کاهش یافته است.

کشف آبشار نیاگارا

بومیان آمریکایی ساکن در منطقه نیاگارا به احتمال زیاد اولین افرادی بودند که قدرت آبشار نیاگارا را مشاهده کردند. اولین اروپایی که این منطقه را مستند کرد یک کشیش فرانسوی به نام پدر لوئیس هنپن بود. در طی یک سفر اکتشافی در سال 1678، او از اندازه و اهمیت آبشار نیاگارا غرق شد. زمانی که هنپین به فرانسه بازگشت، گزارشی از سفرهای خود را در «یک کشف جدید» منتشر کرد. این کتاب برای اولین بار آبشار نیاگارا را مورد توجه جهان غرب قرار داد و الهام بخش کاوش بیشتر در منطقه شد.

توسعه سیستم ریلی در دهه 1800 آبشار نیاگارا را به روی انبوه بازدیدکنندگان باز کرد و آن را به مقصد اصلی مسافران از سراسر جهان تبدیل کرد. در سال 1804، برادر کوچکتر ناپلئون بناپارت، جروم، با عروس آمریکایی خود در آبشار به ماه عسل رفت. با توجه به جذابیت تاریخ آبشار نیاگارا، او به دلیل شروع سنت ماه عسل آبشار نیاگارا شناخته می شود.

قدرت آبشار نیاگارا

قدرت بالقوه آبشار نیاگارا صنعت گرانی را به خود جذب کرد که با استفاده از چرخ‌های آب برای به حرکت درآوردن آسیاب‌ها و کارخانه‌های خود، نیروی آن را مهار کردند. اولین ایستگاه تولید برق آبی در مقیاس بزرگ در سال 1895 در آبشار نیاگارا افتتاح شد. با این حال، این نیروگاه از سیستم جریان مستقیم (DC) استفاده می‌کرد که فقط می‌توانست 100 یارد برق را منتقل کند.

در سال 1896، نیکولا تسلا، مهندس برق مشهور، ثابت کرد که می‌تواند با استفاده از موتور القایی جریان متناوب جدید (AC) برق را از آبشار نیاگارا به بوفالو، نیویورک منتقل کند. این اولین استفاده تجاری از راه دور از سیستم AC است که امروزه هنوز در سراسر جهان استفاده می شود. برق ابتدا به عنوان یک کالا در ایستگاه برق Schoellkopf که اکنون ویران شده است فروخته شد.

برق آبی یکی از مهمترین محصولات آبشار نیاگارا است. نیروگاه های برق در دو طرف آمریکایی و کانادایی آبشار با هم ظرفیت تولید تا 2.4 میلیون کیلووات برق را دارند. بر اساس یک معاهده بین‌المللی، جریان آب بر روی آبشار نیاگارا در طول شب کاهش می‌یابد تا مقدار بیشتری از آب به ورودی‌های مورد استفاده برای تولید برق برود. این طرح تضمین می‌کند که زیبایی طبیعی آبشار در ساعات پربازدید بی‌تأثیر باقی بماند.

و اما تجربه سفر من به نیاگارا

برای رفتن به آبشار نیاگارا با ماشین شخصی باید حدود یک ساعت و چهل دقیقه زمان بگذارید و طبق نقشه گوگل مپ دور دریاچه آنتاریو به صورت نیم دایره بروید و با عبور از شهرهای میسیساگا، اوکویل به مرز با آمریکا در منطقه نیاگارا برسید. در این منطقه پارکینگی چند طبقه برای بازدید کنندگان فراهم شده است.

آبشار نیاگارا 7
مسیر تورنتو به سمت نیاگارا

ما هم بعد از عبور از اتوبان ها و چند شهر به مقصد رسیده و من با انگیزه ای زیاد و ذهنی پر از کنجکاوی منتظر دیدن این محل با شکوه بودم. با استفاده از آسانسور پارکینگ وارد لابی هتل شرایتون معروف شدیم و با عبور از لابی هتل به بخشی که دستگاه های بازی داشت به خیابان اصلی به نام Cliftonhill وارد شدیم و از آنجا حدود 5 دقیقه به سمت جنوب رفتم تا به رودخانه بزرگ و دید نزدیک تری از آبشار رسیدم که در فیلم مشاهده می کنید.

آبشار نیاگارا 3
سازهای یک گروه موسیقی معروف قدیمی در لابی هتل سرایتون
آبشار نیاگارا 8
دستگاه های لابی هتل شرایتون نیاگارا
آبشار نیاگارا 5
نمای نزدیکتر از آبشارهای نیاگارا

محلی بزرگ با دو آبشار بزرگ یکی در سمت آمریکا و دیگری در حالتی میان دو کشور با آب فراوان تر. کنار این رودخانه محلی برای پیاده روی تا رسیدن به خود آبشار طراحی شده است. گاهی توریست ها از بالای سر با دستگاهی دارای طناب که به آن Skyline گفته می شد به سمت پایین آبشار می رفتند. تعدادی کشتی نیز داخل رودخانه با توریست هایی که لباس بارانی پوشیده اند در حال گشت و گذاری نزدیک تر از آبشار هستند. جلال و شکوه این محل من را وادار به تفکر در مورد زیبایی این محل کرد.

آبشار نیاگارا 2
نمایی زیبا از آبشار سمت آمریکا در ابتدای فصل بهار

به سمت آبشار که نزدیک شدم قطرات آب از صد متری به سرو صورتم می پاشید و با توجه به فصل نتوانتم به آن زیاد نزدیک شوم و از 50 متری برگشتم و کلی لذت بخش بود برام. امیدوارم قسمت شما نیز بشود و یک بار سعادت دیدن آن را پیدا کنید. اگر هم این اتفاق نیافتاد از طریق همین فیلم ها و عکس ها از آن ها لذت ببرید.

آبشار نیاگارا 9

بعد از بازدید از آبشار به سمت خیابان اصلی کلیف تون هیل رفتم و در آنجا با یاد بودی از کشته شدگان در جنگ گرفتم و در طول این خیابان جذاب قدم زدم. پر از مراکز تفریحی مانند تاتر، رستوران، کافه و کازینو، تونل وحشت و محلی برای نمایش مجسمه های هنرپیشه های معروف و شخصیت های برجسته دنیا و غیره بود.

آبشار نیاگارا 6
مجسمه یادبود کشته شدگان جنگ
آبشار نیاگارا 10
خیابان Cliftonhill منطقه نیاگارا

جای شما خالی ناهار همبرگری خوب با نوشابه در مک دانالد خوردیم و با کمی گشت و گذار در پارک های اطراف این روز زیبا را به پایان رساندم. امیدوارم از اطلاعات و فیلمی که برای شما در این وبسایت قرار می دهم لذت برده باشید. لطفا نظر خود را در پایان مقاله بنویسید تا انگیزه بیشتری برای نوشتن و معرفی کشورها و محل هایی که رفتم را پیدا کنم.

آبشار نیاگارا 1
رستوران مک دانالد
راهنمای گردش در آبشار نیاگارا
راهنمای گردشگری در آبشار نیاگارا
logo
کانال آپارات ما را دنبال کنید.
youtube logo 2
کانال یوتوب ما را دنبال کنید.
مکالمه انگلیسی، آیلتس، سلپیپ، کلاس آنلاین
کلاس های آنلاین آیلتس، سلپیپ و مکالمه با استاد فراهانی ( تماس با پشتیبانی )

درباره ادمین زبان انگلیسی

بیست و یک سال سابقه آموزشی, تالیف بیش از 28 عنوان کتاب رسمی و نوشتن 200 مقاله زبان انگلیسی سطوح مختلف.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

youtube logo 2
صفحه یوتوب ما را دنبال کنید.
error: Content is protected !!